Aktivno vzdržujte miselno kondicijo in stike z vrstniki

0
402

japanese schoolgirls teen.useful reference https://www.nekdsex.com porn story

Vključite se v aktivnosti namenjene prijetnemu druženju in spoznavanju, da boste vzpostavili in ohranjali stike s prijatelji, krepili družinske vezi ter vadili miselno kapaciteto spomina z medsebojno pomočjo in podporo.

Vključevanje v zanimive aktivnosti

Aktivnosti v tretjem življenjskem obdobju, so združene v 7 sklopov:

  • aktivnosti za redno vadbo in zdrav način življenja,
  • preživljanje časa v naravi,
  • sprostitvene delavnice,
  • vseživljenjsko učenje ter predavanja in izobraževanja,
  • kultura in umetnost,
  • sodelovanje z lokalno skupnostjo,
  • medgeneracijsko sodelovanje in širitev socialne mreže.

S predavanji, svetovanji in skupinskimi prireditvami številne organizacije z aktivnostmi za seniorje in medgeneracijsko povezovanje delujejo preventivno. Na primer vključevanje v dejavnosti kot so redna vadba, zdrava prehrana, umska aktivnost, kakovostno spanje in aktivno družabno življenje lahko prispevajo h zmanjšanju tveganj za razvoj demence.

Lahko delujejo tudi kurativno, tako da svetovalni ali strokovni delavci skupaj s posameznikom ali skupino poiščejo rešitve za njihovo vključevanje v dejavnosti prilagojene lokalnim okoljem. Vsi sicer sledijo cilju: podaljševati zdravo in kakovostno tretje in četrto življenjsko obdobje ter seniorje usposabljati za vzajemno in prostovoljno pomoč vrstnikom.

Sodelujte kot prostovoljci

Programi v organizacijah pogosto delujejo participativno, torej tako da se snovalci programov opirajo na potrebe, želje in težnje udeležencev, ki lahko pri aktivnostih sodelujejo tudi kot prostovoljci, izvajalci ter mentorji.

Vsak dan vsaj 30 minut na dan trenirajte svoje možgane

Se živo spominjate dogodkov ali trenutkov iz otroštva? To je zato, ker se si možgani nove, izrazite in nenavadne aktivnostmi bolje zapomnijo. Pri ohranjanju spomina in zbranosti t lahko tako največ storite le sami. Zgled vrstnikov in njihova energija bosta spodbudila tudi vas, zato se povežite z njimi.

Pogosto potrebujete le malo spodbude, da se odločite za novo aktivnost, polno izzivov.. Izpopolnite življenjski slog tako, da vas bo telesno in umsko spodbujal ter stalno motiviral.

Pri posameznikih, ki se vključijo v dejavnosti takoj po upokojitvi in jih izvajajo redno, skoraj ne moremo opaziti izzivov s slabšanjem spomina. Prvi znaki demence se pojavijo kasneje, kot pri starejših, ki niso vključeni v program. Pri drugih pa se kljub znakom demence  napredovanje odvija občutno počasneje, pojasni Katja Krivec in poudari, da kljub prvim znakom demence, jih v organizacijah prijazno spodbujajo, da dnevne centre obiskujejo še naprej in tako ostajajo aktivni kljub manjšim težavam.

Vaš plan za aktiven teden  

Izoblikujte si teden napolnjen z aktivnostmi, pri katerih uporabljate možgane ali svoje telo. Povežite se s svojim telesom in v svoj vsakdan vključite gibalno aktivnost. Vsakodnevno gibanje, ki naj bo raznoliko, poleg ohranjanja telesne kondicije, prispeva tudi k miselni zbranosti. Izberite aktivnosti, kot so nordijska hoja, plavanje, kolesarjenje, pohodništvo, ples, za sprostitev pa delavnico pravilnega dihanja, jogo ali meditacijo.

Vseživljenjsko učenje, ne le da prispeva k ohranjanju znanja, doprinese tudi k izpopolnjevanju sposobnosti, spoznanj in doseganju interesov ter ciljevZ znanjem obogaten posameznik, bogati tudi svojo družino, prijatelje, sosesko. Vključite se v izobraževanja, kot so računalniški tečaji, tečaj tujega jezika, literarni večeri, poznavanje zelišč, izdelava mil ali čajev, fotografije, slikanja, ples, pisanje knjig ali krajših zgodb.

Vsak teden si zadajte, da obiščete eno aktivnost s področja kulture ali umestnosti. Naj bo to ogled razstave, obisk gledališča, muzeja, koncert, muzej. Prav na takšnih mestih srečate ljudi s podobnimi interesi in tkete svojo mrežo poznanstev. Ali pa se sami pridružite gledališki skupini in tudi vi soustvarjajte, lahko kot igralec, pri snovanju programa ali pri postavitvi scene.

Vključite se v lokalno skupnost v vašem kraju, v turistično društvo, društvo upokojencev, pevski zbor, medgeneracijski center, center dnevnih aktivnosti, zbor občanov. Vaša odločitev je, koliko aktivni boste, lahko se pridružite le ob pomembnih dogodkih, pri udejanjanju programa in nudite prostovoljno podporo.

Medgeneracijski centri so odlično mesto za medgeneracijsko povezovanje. Če v vašem kraju še ni organizirane aktivnosti, ki bi vas zanimala, se povežite z medgeneracijskimi centri iz drugih krajev in sami naredite prve korake do vam zanimive dejavnosti. Lahko, če želite ostati povezani z vašim poklicem, postanete mentor in predajate svoje dolgoletne izkušnje iz prakse mlajšim generacijam. Mentorsko povezovanje se v Sloveniji razvija, organizirajo ga podjetja ter tudi različne organizacije.

Najrazličnejša izobraževanja so dostopna tudi iz domačega udobja, preko spleta. Za začetek se za ohranjanje pomnjenja na primer učite daljših pesmi na pamet. Ali se še spomnite, kako smo se morali v šoli naučiti pesmi na pamet? Ponovite jih, če se jih ne spomnite več. Aali vadite z vnuki, ko bodo recitirali pesmi, ki se jih naučijo v šoli. Prebirajte knjige, ki v vas vzpodbujajo razmišljanje o tematiki in spodbujajo k razpravi. Udeležite se bralnega kluba in kluba družabnih iger (šah, jenga, activity, bingo, scrabble) v vaši lokalni skupnosti, medgeneracijskem centru, ali ga organizirajte sami z bližnjimi prijatelji. Več pišite, lahko s pisanjem dnevnika, morda ste si vedno želeli napisati knjigo, ali zapišite kratko zgodbo za otroke in spodbujajte kreativnost. Lahko rešujete križanke, miselne uganke, družabne igre.

https://viet69hd.com/ voyeur hidden hotel escort video. female agent filming hardcore casting. fsiblog muscle god brendan.

Prijava na novice

Če želite prejemati naše občasne novice na svoj elektronski naslov, vas vabimo, da se s klikom na gumb in izpolnjeno prijavnico prijavite na novice.