DomaZdravje & vitalnostDelovna terapija: prvo srečanje

Delovna terapija: prvo srečanje

Delovna terapija je široka stroka

Z delovno terapijo se srečajo posameznikom z različnimi zdravstvenimi izzivi. Pomaga jim, da živijo kakovostno življenje. V terapiji se poskušajo delovni terapevti oddaljiti od same diagnoze in posameznikom svetujejo prilagoditve ali pripomočke (npr. opornice, hodulje), glede na individualno stanje. Osredotočajo se na vsakodnevne dejavnosti, ki jih posameznik kljub zdravstvenemu stanju, še vedno želi izvajati. Programa terapije ne oblikuje terapevt sam, ampak je ves čas v ospredju posameznik, delovni terapevt pa ima ključno vlogo pri ozaveščanju o zanj primernejših načinih izvedbe posameznih dejavnosti oz. aktivnosti.

Na primer, če je posamezniku pomembno, da sam speče potico in različne vrste piškotov, se delovni terapevt vključi v proces obravnave s svojimi »orodji« in se z njim (ki ima npr. bolečino v križu, bolečine v rokah) pogovori o smotrnejšem načinu izvedbe te aktivnosti:

  • Ali lahko namesto dveh potic, letos speče eno potico – kakšne ima navade?
  • Ali lahko kakšen del procesa poenostavi z uporabo pripomočkov (npr. stroj za mešanje, gnetenje) – prilagajanje?
  • Ali lahko kdo od domačih pri čem pomaga – pomoč/delegiranje?
  • Ali si lahko med delom vzame premor – prekinjanje aktivnosti – in vmes naredi nekaj razteznih vaj – aktivni premor?
  • Če mora speči tudi piškote, ali lahko to stori čez par dni – načrtovanje? Mogoče lahko letos potico speče, piškote pa kupi?

Pri ljudeh, ki imajo na primer kronične bolečine, je ključno, da si odmerijo količino dejavnosti, ki jih bodo izvedli v enem dnevu, da načrtujejo. Na »dober dan« naj ne pretiravajo z obveznostmi, ker temu »dobremu dnevu«, lahko sledi »slabši dan«, ko potrebujejo več počitka. V »slabših dneh« je običajno tudi spanje manj kakovostno, kar vpliva na slabšo regeneracijo. Zato je zlato pravilo delovnih terapevtov: Manj, je več!

Po koncu terapije je najpomembnejše, da se naučene tehnike in strategije nadaljujejo v vsakdanjem življenju, saj bodo le s spremembo načina izvajanja dejavnosti, s pomočjo in premori, obvladali svoje zdravstveno stanje in živeli kakovostnejše.

Vključite v vsakdan redno telesno aktivnost. To pomeni, da vam v času, ki ga preživite doma oz. izven delovnih obveznosti, ostane dovolj energije za redno gibanje. Terapevti priporočajo redno hojo, ki je enostavna in vsem dostopna aktivnost. Izvajajte še druge aktivnosti (skupinske vadbe, hoja v hribe, kolesarjenje …), vendar v obsegu, ki ne slabša vašega zdravstvenega stanja. Enoznačnega recepta ni, vsak posameznik je na različni stopnji zmogljivosti, kondicije, moči in pomembno je, da se ne primerjate z drugimi, ampak, da prisluhnete sebi in svojemu telesu.

Barbara Osolnik, dipl. del. ter.

Univerzitetni rehabilitacijski Inštitut Republike Slovenije - Soča

pred. mag. Andreja Švajger, dipl. del. ter.

Univerzitetni rehabilitacijski Inštitut Republike Slovenije - Soča

Klara Prislan, dipl. del. ter.

Univerzitetni rehabilitacijski Inštitut Republike Slovenije - Soča

ZADNJI ČLANKI

Limfni sistem: najpomembnejša tekočina v našem sistemu

Limfni sistem nadzira gibanje tkivne tekočine, limfe in možgansko tekočino. V telesu te tekočine predstavljajo 60 % telesne mase.

Pomen pravilne telesne drže za zdravje in vitalnost

Ohranjanje pravilne telesne drže je ključnega pomena za naše splošno počutje, zdravje ter optimalen pretok energije v telesu.

Združljivost pokojnine in dodatnega zaslužka

Združljivost pokojnine in dodatnega zaslužka: Sorazmerni del pokojnine se začne izplačevati od prvega dne naslednjega meseca po spremembi obsega dela oziroma opravljanja dejavnosti.

Ali izpolnjujete pogoje za upokojitev

Prehod iz statusa zaposlenega v aktivno življenje v zrelem obdobju z ustreznimi mesečnimi prejemki se začne s tem, da vas delodajalec najprej odjavi iz zavarovanja.

VEČ ČLANKOV AVTORJA

Združljivost pokojnine in dodatnega zaslužka

Združljivost pokojnine in dodatnega zaslužka: Sorazmerni del pokojnine se začne izplačevati od prvega dne naslednjega meseca po spremembi obsega dela oziroma opravljanja dejavnosti.

Je spolnost res samoumevna in zgolj za mlajše

"Pogled na starost in spolnost je odsev naše družbe in naših lastnih vrednot ..."

PODPORA SVOJCEM ob izgubi bližnjega

V uredništvu smo pripravili novo izdajo brezplačnega POGREBNEGA PRIROČNIKA 2022, namenjenega PODPORI SVOJCEM ob izgubi bližnjega.    Vsebine smo pripravili skupaj z VEČ KOT 40 STROKOVNJAKI iz različnih področij, ki so podali uporabne informacije za svojce. Predvsem gre zahvala za nastanek priročnika sodelujočim pogrebnim podjetjem, Inštitutu za sodno medicino, sodelujočim iz...

Vsakodnevne vaje za ohranjanje vitalnosti

Rekreacija je ključna za ohranjanje vitalnosti in elastičnosti telesa. Zbrali smo 11 vsakodnevnih vaj za zaupanje v ravnotežje.

Vid kot v rosnih letih – operacija sive mrene

Operacija sive mrene je v razvitem svetu eden najpogosteje izvajanih operativnih posegov v oftalmologiji in medicini nasploh.

DRUGE ZANIMIVOSTI

Limfni sistem: najpomembnejša tekočina v našem sistemu

Limfni sistem nadzira gibanje tkivne tekočine, limfe in možgansko tekočino. V telesu te tekočine predstavljajo 60 % telesne mase.

Pomen pravilne telesne drže za zdravje in vitalnost

Ohranjanje pravilne telesne drže je ključnega pomena za naše splošno počutje, zdravje ter optimalen pretok energije v telesu.

Dentalni turizem – le na prvi pogled ceneje

Na slovenski trg so se močno zasidrali ponudniki zobozdravstvenih storitev iz tujine - dentalni turizem.

Začnite s telesno aktivnostjo

Vaše telo se je z leti spremenilo, vendar s telesno aktivnostjo še vedno lahko začnete, četudi ste šele začetnik ali se k njej vračate po nekaj letih premora.

Urejeni nohti

Stopnja rasti nohtov se pri 25 letih upočasni za približno 0,5 % na leto, kar pomeni, da nohti do 85. leta zrastejo le za 2 milimetra na mesec.
WordPress Ads