DomaZdravje & vitalnostMoč pravilne drže

Moč pravilne drže

Sami lahko prispevate k ohranjanju mišično skeletnega sistema. Pomembno je, da se naučimo pravilno gibati skozi naša dnevna opravila. Na primer, ko tipkamo po telefonu, ga držimo v višini oči in ne v višini prstnega koša. S tem hrbtenico vzdržujemo v pravilnem položaju. Za krepitev sklepov (in mišic) je priporočljivo izvajati funkcionalne vaje in gibe, ki prispevajo tudi k vzpostavitvi boljšega ravnotežja.

Vaja za držo 1

Zavzamemo stoječo držo, stopala postavimo v širino kolkov in vzporedno, težo telesa pa prenesemo pretežno na pete. Kolena ne smejo biti popolnoma iztegnjena, ampak malenkost pokrčena, s tem avtomatično poravnamo nagib medenice. Rebra spustimo v poravnavo s kolčnimi kostmi (ni se priporočljivo držati po »vojaško«), ramena zaokrožimo nazaj in navzdol, z brado pa naredimo rahel podbradek.

Vaja za držo 2

Stojimo pokončno, držo poravnamo kot pri prvi vaji, z dlanmi navzgor primemo v roke elastični trak (ali nek kos blaga, oblačilo). Začnemo močno vleči iztegnjene roke narazen (stran druga od druge, vzhod – zahod) in hkrati nazaj za telo, ne da bi pri tem izbočili ven rebra (napnemo trebušne mišice). Glasno štejemo do 10 in izpustimo trak na tla. Nato moramo občutiti lahkotnost v rokah, kot da bi leteli.

Pravilna obremenjenost sklepov

S pravilno telesno držo, so tudi sklepi pravilno obremenjeni. Pravilno držo telesa dosežemo takrat, ko so kolki, kolena, gležnji ter rame in ušesa poravnani v isti liniji. Ker so tako sklepi obremenjeni pravilno, so tudi mišice v pravilnem položaju, kar posledično pripelje do boljših gibalnih vzorcev. Kosti so v tem primeru prav tako pravilno obremenjene, kar lahko pripomore tudi k vzdrževanju kostne gostote.

Za povrnitev vitalnosti in elastičnosti tkivom ter možnosti, da obnovite pravilno držo vašega telesa, lahko izvajajte tudi samomasažo. Skozi gibanje vašega telesa odpravlja mišične nepravilnosti in poveča drenažo, cirkulacijo hranil in kisika ter osvobaja ujete živčne končiče.

Alja Malis

Alja Malis

Ustanoviteljica Vadbene klinike

ZADNJI ČLANKI

Seniorji, zaslužite si ugodnosti

V zreli dobi izkoristite vse ugodnosti, ki so vam na dosegu roke.  

Limfni sistem: najpomembnejša tekočina v našem sistemu

Limfni sistem nadzira gibanje tkivne tekočine, limfe in možgansko tekočino. V telesu te tekočine predstavljajo 60 % telesne mase.

Pomen pravilne telesne drže za zdravje in vitalnost

Ohranjanje pravilne telesne drže je ključnega pomena za naše splošno počutje, zdravje ter optimalen pretok energije v telesu.

Združljivost pokojnine in dodatnega zaslužka

Združljivost pokojnine in dodatnega zaslužka: Sorazmerni del pokojnine se začne izplačevati od prvega dne naslednjega meseca po spremembi obsega dela oziroma opravljanja dejavnosti.

VEČ ČLANKOV AVTORJA

Limfni sistem: najpomembnejša tekočina v našem sistemu

Limfni sistem nadzira gibanje tkivne tekočine, limfe in možgansko tekočino. V telesu te tekočine predstavljajo 60 % telesne mase.

Pomen pravilne telesne drže za zdravje in vitalnost

Ohranjanje pravilne telesne drže je ključnega pomena za naše splošno počutje, zdravje ter optimalen pretok energije v telesu.

Skrb za pravilno držo telesa

Prepričanje v lastno ravnotežje je pomemben del vzdrževanja zavzetosti za telesno aktivnost in gibanje.

DRUGE ZANIMIVOSTI

Limfni sistem: najpomembnejša tekočina v našem sistemu

Limfni sistem nadzira gibanje tkivne tekočine, limfe in možgansko tekočino. V telesu te tekočine predstavljajo 60 % telesne mase.

Pomen pravilne telesne drže za zdravje in vitalnost

Ohranjanje pravilne telesne drže je ključnega pomena za naše splošno počutje, zdravje ter optimalen pretok energije v telesu.

Dentalni turizem – le na prvi pogled ceneje

Na slovenski trg so se močno zasidrali ponudniki zobozdravstvenih storitev iz tujine - dentalni turizem.

Delovna terapija: prvo srečanje

Delovna terapija je široka stroka, ki posameznikom z različnimi zdravstvenimi izzivi pomaga, da živijo kakovostno življenje.

Začnite s telesno aktivnostjo

Vaše telo se je z leti spremenilo, vendar s telesno aktivnostjo še vedno lahko začnete, četudi ste šele začetnik ali se k njej vračate po nekaj letih premora.
WordPress Ads