DomaZdravje & vitalnostNahranite svoje organe

Nahranite svoje organe

Pogosto mislimo, da že vemo, kako delujejo vsi procesi v našem telesu in katere hrana nam »paše« ali pa brez nje mislimo, da ne moremo živeti ali se ji odreči. Hrana našemu telesu predaja energijo.

Naši organi pa so okrepljeni takrat, ko so sposobni razstrupiti sebe in vse telo, zato je pomembno, da jih nahranimo s »hranljivo energijo« in hkrati poskrbimo, da ne hranimo razvoja bolezni ter pazimo, da ne zakisamo telesa oz. vzdržujemo nevralen pH telesa. Če naše mikroorganizme ne hranimo pravilno, ni vedno popolnoma res, da je naše telo zakisano, ampak smo pravzaprav prispevali k porušenim nivojem našega pH. Vsak organ v našem telesu ima svoj pH in če z uravnoteženo prehrano vzdržujemo v telesu »naraven« pH, posledično pa hranimo pravilne organizme v telesu in prispevamo h porastu patogenov (klica/mikroorganizem, ki povzroča bolezen).

Prava hrana ob pravem času

Presnova našega telesa se vsako leto od 18 leta naprej upočasni za 1 % vsako leto, pojasni Erika Brajnik, ter spomni, naj zato samo pomislimo, kako da se nam je tako tekom življenja, do 55–65 leta, presnova upočasnila za kar nekaj %. Spodbudimo jo lahko po eni strani z gibanjem, po drugi pa s hranjenem ob »pravilnih delih dneva«. Iz tega sledi priporočilo, da si za zajtrk privoščite obilnejši kraljevski obrok, v drugem delu dneva pa skromnejši, večerja naj bo po obsegu najlažji del, sestavljen predvsem iz (surove) zelenjave. To priporočilo sledi iz same metabolne funkcije našega telesa, saj če za zajtrk popijete le kavo, za kosilo pojeste solato s perutnino, bo zvečer telo klicalo po energiji (kaloričnem obroku). Hkrati pa uravnotežena prehrana tudi poskrbi, da se v telesu ne pojavljajo vnetja in posledično bolečine.

Če samo pogledamo na naš simpatični in parasimpatični avtonomni živčni sistem, ki urejata telesne procese. Prvi je aktiven dopoldne (absorpcija hranil v telesu je 100 %). V drugem delu dneva, pa je aktiven parasimpatični avtonomni živčni sistem, ki odvaja toksine iz telesa. Zato je zvečer priporočljivo uživati le zelenjavo, ker vsebuje tudi veliko vlaknin. Ponoči mora tako naše telo počivati in odvajati toksine, ne pa presnavljati (absorbirati; tudi absorpcija hranil je takrat posledično manjša) naše preobilne večerje. Iz tega tudi sledi, zakaj kava in sladkor zjutraj škodita zdravju, saj vsebujeta premalo hranil, ki bi z energijo napolnila naše organe.

Kako sprožimo vnetja v telesu

Primanjkljaji hranil so prepleteni oz. se lahko odražajo v naših organih. Torej kako lahko okrepimo naše telo, da se bo okrepljeno razstrupljalo in odvajalo toksine. Posledice štirih belih škodljivcev – moka, sol, sladkor, mlečni izdelki – vam lahko tudi vaši posamezni organi sporočajo, da jim ne ustrezajo (na hormonsko ravnovesje lahko vpliva moka, na ledvice beli sladkor, na srce pa sol).

Če se posvetimo ledvicam, ki pridno skrbijo za odvajanje toksinov, so tista živila, ki bi jih lahko okrepila, stročnice. Če menite, da fižola ne morete uživati zaradi prebavnih težav, lahko izziv pravzaprav tiči v črevesju in ne v vplivu hrane. Lahko pa si potem privoščite manjše in bolj prebavljive stročnice, kot je na primer leča. V jedilnik pa dodajte tudi zelenjavo, ne pa krompirja (ki je ogljikov hidrat) in si privoščite tudi kakšno jajce. Raziskava, ki so jo opravili na Univerzi v Trstu je pokazala, da so si ljudje, ki so uživali med recesijo, ko so bili izdelki iz žit – moke in testenine cenejši, s tem šibili organizem in homeostazo v telesu. Sprejemljivo nadomestilo pa so lahko testenine iz leče, fižola, graha. Še posebno pa v tretjem življenjskem obdobju iz jedilnika umaknite kruh.

Pozornost namenite vranici in želodcu, za katera lahko poskrbite tako, da zaužijete sladek zajtrk ter »slano« kosilo in večerjo. Za zajtrk si privoščite sladko proseno kašo ali izdelke iz prosene kaše (moka, mleko, skuta, kosmiči) ter jih posladkajte s suhim ali svežim sadjem ter dodajte sezam in lanena semena. Sadju se potem v drugem delu dneva izognite in si privoščite bazično/alkalno večerjo iz zelenjave.

Kako prepoznati, kaj ustreza vašemu telesu?

Preprosto testirajte: 1 mesec odstranite vse izdelke iz moke (ne glede na to ali so polnozrnati), nato mlečne izdelke, nato solne ojačevalce okusa … Tako boste prepoznali, katera živila najbolj vplivajo na vaše telo. Vaše telo vam lahko sporoča, da mu ne ustreza moka tudi tako, da če želite izgubiti odvečne kilograme in si vseeno sem in tja privoščite piškot, lahko kilogrami ne puhtijo ravno zato, ker je prav moka tisto mašilo vašega telesa; podobno s sladkorji, mlečnimi izdelki.

Erika Brajnik

Erika Brajnik, naturopatinja

Saeka – naturopatski center

ZADNJI ČLANKI

Limfni sistem: najpomembnejša tekočina v našem sistemu

Limfni sistem nadzira gibanje tkivne tekočine, limfe in možgansko tekočino. V telesu te tekočine predstavljajo 60 % telesne mase.

Pomen pravilne telesne drže za zdravje in vitalnost

Ohranjanje pravilne telesne drže je ključnega pomena za naše splošno počutje, zdravje ter optimalen pretok energije v telesu.

Združljivost pokojnine in dodatnega zaslužka

Združljivost pokojnine in dodatnega zaslužka: Sorazmerni del pokojnine se začne izplačevati od prvega dne naslednjega meseca po spremembi obsega dela oziroma opravljanja dejavnosti.

Ali izpolnjujete pogoje za upokojitev

Prehod iz statusa zaposlenega v aktivno življenje v zrelem obdobju z ustreznimi mesečnimi prejemki se začne s tem, da vas delodajalec najprej odjavi iz zavarovanja.

VEČ ČLANKOV AVTORJA

Samomasaža

Za prijetno tretje življenjsko obdobje, poskrbite tudi za odvajanje toksinov iz telesa, saj lahko tudi tako preventivno poskrbite za svoje zdravje in dobro počutje.

Skrivnosti bistrega uma

Čeprav možgani polno število celic dosežejo že pred rojstvom, se strukturni razvoj nadaljuje vse življenje. Zato je pomembno, da tudi v zrelih letih poskrbite za bogato, raznoliko in stimulativno okolje. Inteligenčni kvocient ostaja nespremenjen vse do sedemdesetega leta. Spremembe pri opravljanju vsakodnevnih nalog, ki hkrati zahtevajo telesno in psihično dejavnost, so lahko vidnejše šele...

DRUGE ZANIMIVOSTI

Limfni sistem: najpomembnejša tekočina v našem sistemu

Limfni sistem nadzira gibanje tkivne tekočine, limfe in možgansko tekočino. V telesu te tekočine predstavljajo 60 % telesne mase.

Pomen pravilne telesne drže za zdravje in vitalnost

Ohranjanje pravilne telesne drže je ključnega pomena za naše splošno počutje, zdravje ter optimalen pretok energije v telesu.

Dentalni turizem – le na prvi pogled ceneje

Na slovenski trg so se močno zasidrali ponudniki zobozdravstvenih storitev iz tujine - dentalni turizem.

Delovna terapija: prvo srečanje

Delovna terapija je široka stroka, ki posameznikom z različnimi zdravstvenimi izzivi pomaga, da živijo kakovostno življenje.

Začnite s telesno aktivnostjo

Vaše telo se je z leti spremenilo, vendar s telesno aktivnostjo še vedno lahko začnete, četudi ste šele začetnik ali se k njej vračate po nekaj letih premora.
WordPress Ads