Nahranite svoje organe

0
500
Zdrava hrana

Pogosto mislimo, da že vemo, kako delujejo vsi procesi v našem telesu in katere hrana nam »paše« ali pa brez nje mislimo, da ne moremo živeti ali se ji odreči. Hrana našemu telesu predaja energijo.

Naši organi pa so okrepljeni takrat, ko so sposobni razstrupiti sebe in vse telo, zato je pomembno, da jih nahranimo s »hranljivo energijo« in hkrati poskrbimo, da ne hranimo razvoja bolezni ter pazimo, da ne zakisamo telesa oz. vzdržujemo nevralen pH telesa. Če naše mikroorganizme ne hranimo pravilno, ni vedno popolnoma res, da je naše telo zakisano, ampak smo pravzaprav prispevali k porušenim nivojem našega pH. Vsak organ v našem telesu ima svoj pH in če z uravnoteženo prehrano vzdržujemo v telesu »naraven« pH, posledično pa hranimo pravilne organizme v telesu in prispevamo h porastu patogenov (klica/mikroorganizem, ki povzroča bolezen).

Prava hrana ob pravem času

Presnova našega telesa se vsako leto od 18 leta naprej upočasni za 1 % vsako leto, pojasni Erika Brajnik, ter spomni, naj zato samo pomislimo, kako da se nam je tako tekom življenja, do 55–65 leta, presnova upočasnila za kar nekaj %. Spodbudimo jo lahko po eni strani z gibanjem, po drugi pa s hranjenem ob »pravilnih delih dneva«. Iz tega sledi priporočilo, da si za zajtrk privoščite obilnejši kraljevski obrok, v drugem delu dneva pa skromnejši, večerja naj bo po obsegu najlažji del, sestavljen predvsem iz (surove) zelenjave. To priporočilo sledi iz same metabolne funkcije našega telesa, saj če za zajtrk popijete le kavo, za kosilo pojeste solato s perutnino, bo zvečer telo klicalo po energiji (kaloričnem obroku). Hkrati pa uravnotežena prehrana tudi poskrbi, da se v telesu ne pojavljajo vnetja in posledično bolečine.

Če samo pogledamo na naš simpatični in parasimpatični avtonomni živčni sistem, ki urejata telesne procese. Prvi je aktiven dopoldne (absorpcija hranil v telesu je 100 %). V drugem delu dneva, pa je aktiven parasimpatični avtonomni živčni sistem, ki odvaja toksine iz telesa. Zato je zvečer priporočljivo uživati le zelenjavo, ker vsebuje tudi veliko vlaknin. Ponoči mora tako naše telo počivati in odvajati toksine, ne pa presnavljati (absorbirati; tudi absorpcija hranil je takrat posledično manjša) naše preobilne večerje. Iz tega tudi sledi, zakaj kava in sladkor zjutraj škodita zdravju, saj vsebujeta premalo hranil, ki bi z energijo napolnila naše organe.

Kako sprožimo vnetja v telesu

Primanjkljaji hranil so prepleteni oz. se lahko odražajo v naših organih. Torej kako lahko okrepimo naše telo, da se bo okrepljeno razstrupljalo in odvajalo toksine. Posledice štirih belih škodljivcev – moka, sol, sladkor, mlečni izdelki – vam lahko tudi vaši posamezni organi sporočajo, da jim ne ustrezajo (na hormonsko ravnovesje lahko vpliva moka, na ledvice beli sladkor, na srce pa sol).

Če se posvetimo ledvicam, ki pridno skrbijo za odvajanje toksinov, so tista živila, ki bi jih lahko okrepila, stročnice. Če menite, da fižola ne morete uživati zaradi prebavnih težav, lahko izziv pravzaprav tiči v črevesju in ne v vplivu hrane. Lahko pa si potem privoščite manjše in bolj prebavljive stročnice, kot je na primer leča. V jedilnik pa dodajte tudi zelenjavo, ne pa krompirja (ki je ogljikov hidrat) in si privoščite tudi kakšno jajce. Raziskava, ki so jo opravili na Univerzi v Trstu je pokazala, da so si ljudje, ki so uživali med recesijo, ko so bili izdelki iz žit – moke in testenine cenejši, s tem šibili organizem in homeostazo v telesu. Sprejemljivo nadomestilo pa so lahko testenine iz leče, fižola, graha. Še posebno pa v tretjem življenjskem obdobju iz jedilnika umaknite kruh.

Pozornost namenite vranici in želodcu, za katera lahko poskrbite tako, da zaužijete sladek zajtrk ter »slano« kosilo in večerjo. Za zajtrk si privoščite sladko proseno kašo ali izdelke iz prosene kaše (moka, mleko, skuta, kosmiči) ter jih posladkajte s suhim ali svežim sadjem ter dodajte sezam in lanena semena. Sadju se potem v drugem delu dneva izognite in si privoščite bazično/alkalno večerjo iz zelenjave.

Kako prepoznati, kaj ustreza vašemu telesu?

Preprosto testirajte: 1 mesec odstranite vse izdelke iz moke (ne glede na to ali so polnozrnati), nato mlečne izdelke, nato solne ojačevalce okusa … Tako boste prepoznali, katera živila najbolj vplivajo na vaše telo. Vaše telo vam lahko sporoča, da mu ne ustreza moka tudi tako, da če želite izgubiti odvečne kilograme in si vseeno sem in tja privoščite piškot, lahko kilogrami ne puhtijo ravno zato, ker je prav moka tisto mašilo vašega telesa; podobno s sladkorji, mlečnimi izdelki.

Erika Brajnik

Erika Brajnik, naturopatinja

Saeka – naturopatski center

Prijava na novice

Če želite prejemati naše občasne novice na svoj elektronski naslov, vas vabimo, da se s klikom na gumb in izpolnjeno prijavnico prijavite na novice.