DomaZdravje & vitalnostPopestrite prehrano z zdravo eksotiko

Popestrite prehrano z zdravo eksotiko

Čeprav je v Sloveniji na voljo veliko svežega sadja in zelenjave, ni nič narobe, če tu in tam posežete po eksotičnem sadju in zelenjavi. S tem si predvsem popestrite prehrano, kot tudi zagotovite dodatne vitamine in minerale v prehrani. A zaradi dolge poti, ki jo ta živila prepotujejo in zaradi različnih tretiranj po obiranju, vseeno takšno hrano uživajte bolj kot začimbo in občasno, pravi Anja Pristavec, dipl. inž. živ. prehr. (UNI) iz Befita.

SadežKaj koristnega vsebuje, kakšen ima učinek?Kako ga uporabljati?
opuncijaMeso vsebuje veliko magnezija in kalija, ki skrbita za mišice, ožilje ter živce. Vsebuje nekaj kalcija.Temno obarvane plodove olupite in v rezinah dodajte sadnim solatam, kosmičem, marmeladam.
papajaBogata z vitaminom C, beta karoteni in antioksidanti; ščiti kardiovaskularni sistem ter spodbuja regeneracijo po športnih poškodbah zaradi papaina.Izberite lisasto rumen sadež in ga olupljenega jejte kot okusno sadno malico.
karambolaBogata s provitaminom A, z vitaminom C, železom, kalijem in vlakninami. Pomaga krepiti zdravje.Uživa se celoten plod, po okusu je kiselkasta. Uporablja se tudi za dekoracijo jedi.
platanaBanana za kuhanje vsebuje veliko vitamina A in C ter kalija, ki lahko pomaga uravnati krvni tlak.Olupite jih z nožem, nato pa skuhajte ali popecite namesto običajne priloge (krompir).
kivanoVsebuje vitamina A, C in antioksidante, cink. Lahko pomaga uravnati metabolizem in upočasni staranje.Prerežite sadež po sredini in izdolbite zeleno vsebino skupaj z jedrci. Po okusu spominja na kumarice, bučko ter banano.
kumkvatVsebuje veliko kalcija in s tem pomaga ščititi kosti. Zaradi kalija pomaga uravnati krvni pritisk.Dobro oprane in narezane na koščke jejte z lupino vred kot prilogo jedem z žara in pečenemu mesu ali kot dodatek kompotom in marmeladam. Okus ima po pomaranči in limoni.
mangoVsebuje vitamina A in C ter minerale: baker, kalij in magnezij. Pomaga uravnavati holesterol in krepiti vid.Olupljen sadež narežite na koščke in zaužijte samega ali dodajte sadnim solatam, sladice pa z njem naravno osladkajte.
pitajaBogata z vitamini C, B1, B2, B3 in minerali: železo, kalcij, fosfor; deluje blagodejno pred artritisom.Surov sadež pojejte z žlico ali ga iztisnite iz lupine. Po okusu podobna kiviju.
marakujaVir vitaminov A in C, izboljšuje imunsko odpornost in pomaga ohranjati dober vid.Uživajte surovo meso, užitne so tudi pečke; lahko jo dodate sladicam.
ličiVsebuje veliko vitamina C, kalija, bakra, fosforja, magnezija in vlaknin; krepi odpornost in kardiovaskularni sistem.Odstranite krhko lupino, kot pri jajcu in jejte surovega. Na sredini je trda peška, ki jo odstranite. Posušenega lahko uporabljate namesto sladkorja v čaju.
kokosov orehVisoka vrednost antioksidantov, nasičenih maščob in vlaknin. Naravno sladkast okus.V 2 očesi zapičite žebelj, počakajte, da steče ven kokosovo mleko in po orehu narahlo udarite s kladivom. Uživajte belo sredico, znotraj lupine in jo postrgajte. Svež kokosov oreh uživate kar sam ali kot dodatek sadnim solatam.
konopljaVsebuje kanabinoide: poleg THC tudi CBD, ki ni psihoaktiven. Ta aktivira imunski sistem, saj deluje na levkocite, vranico in kostni mozeg. Deluje protivnetno.Uporabljajte jo kot dopolnilo prehrani oziroma zdravljenju. Na voljo so različni čaji, semena, kapsule, olja.
romanesco brokoliVir vitaminov A in K, vlaknin ter karotenoidov.Romanesco narežite in kratko pokuhajte. Lahko ga uživate samostojno, kot prilogo ali pa dodate za testeninam.
ingverVsebuje gingerol, ki deluje protivnetno in antioksidativno. Njegovo uživanje priporočamo še posebej v času prehladov.Zjutraj ga naribajte v kozarec tople vode skupaj s sokom pol limone. Lahko ga dodate v čaje, kot tudi zelenjavne jedi.

 

Viri: www.lifehack.org, www.delish.comwww.besthealthmag.ca, www.spar.si , www.mnn.com, www.organicauthority.com, www.nutrition-and-you.com, healthimpactnews.com, www.medicinehunter.com, www.whfoods.com. Viri fotografij: www.danovirtuve.lt, www.nezavisne.com, www.novoherb.com, www.megapedia.pl, www.aktivni.si, www.dreamstime.com, www.cgtrader.com, www.bodieko.si, www.tesco.pl, www.naturespride.eu, fitnesspartner.ee, gotujeztegocomam.wordpress.com, belleza.trendencias.com, www.receptyonline.cz, www.vimcojim.cz, foodfacts.mercola.com,  theindianvegan.blogspot.si, www.healthbenefitstimes.com

ZADNJI ČLANKI

Poletna zabava s priljubljenimi koktejli

Poletje je popoln čas za sprostitev in uživanje s koktejli in osvežilnimi pijačami ob...

Seniorji, zaslužite si ugodnosti

V zreli dobi izkoristite vse ugodnosti, ki so vam na dosegu roke.  

Limfni sistem: najpomembnejša tekočina v našem sistemu

Limfni sistem nadzira gibanje tkivne tekočine, limfe in možgansko tekočino. V telesu te tekočine predstavljajo 60 % telesne mase.

Pomen pravilne telesne drže za zdravje in vitalnost

Ohranjanje pravilne telesne drže je ključnega pomena za naše splošno počutje, zdravje ter optimalen pretok energije v telesu.

VEČ ČLANKOV AVTORJA

DRUGE ZANIMIVOSTI

Limfni sistem: najpomembnejša tekočina v našem sistemu

Limfni sistem nadzira gibanje tkivne tekočine, limfe in možgansko tekočino. V telesu te tekočine predstavljajo 60 % telesne mase.

Pomen pravilne telesne drže za zdravje in vitalnost

Ohranjanje pravilne telesne drže je ključnega pomena za naše splošno počutje, zdravje ter optimalen pretok energije v telesu.

Dentalni turizem – le na prvi pogled ceneje

Na slovenski trg so se močno zasidrali ponudniki zobozdravstvenih storitev iz tujine - dentalni turizem.

Delovna terapija: prvo srečanje

Delovna terapija je široka stroka, ki posameznikom z različnimi zdravstvenimi izzivi pomaga, da živijo kakovostno življenje.

Začnite s telesno aktivnostjo

Vaše telo se je z leti spremenilo, vendar s telesno aktivnostjo še vedno lahko začnete, četudi ste šele začetnik ali se k njej vračate po nekaj letih premora.
WordPress Ads