Pozitiven um za dobro počutje

0
476
Pozitivizem
Pozitivizem

Telo in um sta izjemno povezana. Kadar se prepričate, da boste zmogli, je večja verjetnost, da vam bo uspelo in obratno. Postavite si realne cilje. Vsak dan se učite česa novega, da tvorite nove nevronske poti v možganih in jih s tem ohranjate prožne in mlade. Razmislite kakšne spremembe na bolje lahko storite že danes, da se boste bolje počutili v prihodnosti.

Obvladujte stresne situacije

Stres je naravni odziv telesa na situacijo, ki je človeku nelagodna in ga na psihični ravni (redkeje na fizični) ogroža. Takrat se v telesu izločajo stresni hormoni, ki vplivajo na delovanje organov (npr. srca, imunskega sistema …) V majhnih količinah človeka motivira in mu je v pomoč, kadar je ogrožen in se mora rešiti. »Če je nivo stresa konstanten in nastaja predvsem na psihični bazi (skrbi zaradi denarja, spori znotraj družine, zdravje, delo), postane izjemno nevaren in se ga morate naučiti kontrolirati. Kadar je telo pod stresom, se ustavijo določene telesne funkcije, ki so vitalnega pomena za zdravje. Upočasni se prebava, razstrupljanje, reproduktivni organi ustavijo svoje funkcije upočasni se regeneracija telesa,« pravi Petra Kmetec. Večja je verjetnost, da v stresnem obdobju zbolite. Zaradi povišanega stresa se lahko pojavijo naslednji simptomi: bolečine v hrbtu in prsih, sprememba apetita, zaprtje ali diareja, suha usta, utrujenost, glavoboli, povišan krvni tlak, nespečnost, pomanjkanje libida, potenje, razdražen želodec, povečanje ali zmanjšanje telesne teže.

Izboljšajte imunski sistem!

  • opustite kajenje
  • uživajte raznovrstno sadje in zelenjavo
  • ohranjajte primerno telesno težo
  • redno telovadite
  • omejite vnos alkohola
  • nadzirajte krvni tlak
  • privoščite si dovolj spanja

 

Skrbi si največkrat naredite sami. Ne zadržujte jih v sebi! Zaupajte jih ljudem, ki vam lahko pomagajo. Prevečkrat mislite, da veste, kaj si misli oseba nasproti vas, vendar temu v 90% ni tako. Kadar ste v sporu z drugo osebo, imejte v mislih, da ravna tako, kot je prepričan-a, da je prav. Preden se razjezite, se poskusite postaviti v čevlje drugega in pogledati na situacijo drugače. Poskusite biti sočutni. Poslušajte nasprotno stran in poskusite doseči skupen dogovor.

Sprostite se!

  • gibajte se
  • poslušajte mirno glasbo
  • meditirajte
  • klepetajte s prijatelji
  • globoko dihajte
  • vizualizirajte
  • na glas se smejte
  • izvajajte avtogeni trening

 

Cilj sprostitve je zmanjšanje ravni stresnih hormonov. V kombinaciji z zdravljenjem po uradni medicini si lahko težave olajšate pri naslednjih boleznih: visok krvni pritisk, rak, astma, koronarna srčna bolezen, debelost, diabetes, anksioznost, zgaga, refluks, Chronova bolezen, kronično vnetje črevesja, alergije, bolezni ščitnice, avtoimune bolezni, depresija in izgorelost.

Vsak dan poiščite tri dobre stvari

Razmišljajte pozitivno. Sprejmite situacijo takšno kot je (realno) in najdite najboljše možne rešitve. Pojdite v akcijo in delujete po svojih najboljših zmožnostih. Pozitivno razmišljanje NI dnevno sanjarjenje in risanje gradov v oblakih. Je samo bolj svetel pogled na dogodke, ki se vam dogajajo. V vsakem dnevu poiščite vsaj tri dobre stvari, ki jih jemljete kot samoumevne. Lažje boste zaspali, saj boste videli, da so v vašem življenju tudi pozitivni trenutki. Bodite vztrajni.

Priklic lepih spominov

Ob priklicu lepih spominov se lahko počutite sproščeno in ugodno. Spomini so izvrstni, kadar se počutite brezvoljno in vas spravijo v dobro voljo. Ob spominu na dogodek se v telo sprostijo enake spojine, ki so se, ko se je dogodek zgodil.

Poskus: kaj dosežete s spremembo razmišljanja?

Na Harvardu so izvedli poskus, kjer so peljali dve skupini starejših moških v samostan. Obema so rekli, naj se spominjata časa iz pred 22 let. Prvi skupini so celoten samostan priredili v preteklo časovno obdobje – poslušali so glasbo izpred 22 let, brali časopise iz tistega časa in gledali serije, ki so se vrtele takrat po televiziji. Simulirali so časovno obdobje, kot da živijo v njem. Druga skupina se je o preteklih časih samo pogovarjala.

Rezultati? Prva skupina se je odrezala veliko bolje – moški so se dejansko pomladili, nekateri so celo igrali nogomet in dali oporne palice na stran. Pri obeh skupinah so bili v samo enem tednu opazni izjemni rezultati: gibljivejši sklepi, boljša koordinacija in izboljšan spomin. Vse to, ker so mislili, da so mlajši in da zmorejo. Dejansko se ni nič spremenilo, spremenili so samo način razmišljanja.

Več o raziskavi lahko preberete na http://harvardmagazine.com/2010/09/the-mindfulness-chronicles.

Petra Kmetec, univ. dipl. ekonom.

NLP praktik, svetovalka za osebnostno rast in meditacijo

Prijava na novice

Če želite prejemati naše občasne novice na svoj elektronski naslov, vas vabimo, da se s klikom na gumb in izpolnjeno prijavnico prijavite na novice.