Trden imunski sistem je povezan tudi s prebavo

0
227
probiotiki

Črevo je največji imunski organ v telesu, ki se ves čas srečuje s snovmi iz okolja (s hrano, virusi, bakterijami), zato so v njem celice imunskega sistema, ki prepoznavajo in se bojujejo s snovmi, ki bi človeku lahko škodovale. Večje število imunskih celic se nahaja tudi v koži, sluznici dihal in spolovilih. Črevesne celice imunskega sistema potujejo v različne druge dele telesa. Zato je za dobro delovanje imunskega sistema zelo pomembno ravnovesje črevesne mikroflore.

Črevesne bakterije sodelujejo pri prebavi hrane in tvorbi nekaterih vitaminov, prav tako so pomembne za normalen razvoj črevesnega imunskega sistema. Raziskave so pokazale, da na sestavo črevesne mikroflore vpliva več dejavnikov (npr. prehrana, zdravljenje z antibiotiki, bakterijska okužba, uživanje alkohola). Pozitiven vpliv na črevesno mikrofloro imajo probiotiki (nahajajo se npr. v fermentiranih mlečnih izdelkih in fermentirani zelenjavi). Lahko varujejo organizem pred okužbami, alergijskimi boleznimi, učinkovito zdravijo črevesne infekcije …

Jedilnik obogaten s probiotiki poskrbi za vzdrževanje zdrave črevesne flore

Probiotike lahko zaužijete v obliki prehranskih dopolnil, a lahko za črevesno floro dobro poskrbite tudi z živili, ki so naravno bogati s probiotiki. Za zdravo črevesno floro je pomembno, da živila bogata s probiotiki, vnašate v telo ves čas. Še posebno, če ste telesno aktivni, prehajate v zrelo obdobje, ste pod stresom in utrujeni, so se v vašem telesu pojavila vnetja, imate prekomerno telesno težo ali uživate zdravila (npr. antibiotike)… Različne vrste koristnih bakterij lahko prispevajo tudi k uravnavanju sladkorja v krvi in holesterola.

Živila, ki so naravno bogata s probiotiki

Prehrana, bogata z vlakninami, vsebuje tudi veliko probiotikov – stročnice, zelenjava, sadje, polnozrnata žita, semena … Živila postanejo bogata s probiotiki tudi, v procesu fermentacije. Pomembno je, da pri nakupu izdelkov, bogatih s probiotiki, izberete izdelke pripravljene iz organsko pridelanih živil. Pri nakupu upoštevajte tudi, da je probiotična hrana, ki vsebuje koristne bakterije surova ali nepasterizirana.

  • Kislo zelje nima le bogatih virov probiotikov, ampak je tudi bogat z vitamini A, B, C in K ter minerali (železo in magnezij) in antioksidanti (pomembnimi za zdravje oči).
  • Izberite jogurt z živimi probiotičnimi kulturami. Probiotični jogurt je eden izmed boljših probiotičnih izdelkov, še posebno, če je pripravljen doma. Vsak jogurt ne vsebuje živih kultur, saj so bakterije v nekaterih primerih med proizvodnjo uničene. Prav tako bodite pri nakupu pozorni na dodan sladkor in sladila ter ojačevalce okusa, saj močno predelani probiotični jogurti prav tako niso posebno koristni.
  • Kefir kultivirano mlečno živilo, ki se od jogurta razlikuje v številu mikroorganizmov v mleku. Je živilo bogato z bifidus in mlečnokislinskimi bakterijami ter napolnjeno z antioksidanti. Kefirna zrnca – mlečnokislinske kvasovke igrajo ključno vlogo pri nastanku živila.
  • Kombucha je oblika fermentiranega čaja, ki vsebuje veliko količino zdravih črevesnih bakterij. Probiotično pijačo ljudje pijejo že stoletja (predvsem v azijskih državah). Pozitivni učinki pitja kombucha čaja so izboljšanje počutja, povečana energija in v nekaterih primerih pomaga tudi pri izgubi telesne teže.
  • Kumarice nekaj časa jih pustimo fermentirati v slani vodi. Uporabile bodo naravne in lastno prisotne bakterije mlečne kisline. To je tudi proces, ki jih naredi kisle. Vendar kumarice, ki so vložene v kis, ne vsebujejo živih probiotikov. Naravno fermentirane so tudi olive vložene v slani vodi, ki lahko prispevajo k uravnoteženosti v črevesju in zmanjšanju napihnjenosti, zlasti pri ljudeh s sindromom razdražljivega črevesja.
  • Jabolčni kis je tudi dober vir probiotikov, čeprav ni probiotik, ampak prebiotik. Prebiotik je oblika ogljikovega hidrata, ki ga telo ne prebavi, ampak služi kot hrana za probiotike. To pomeni, da pomaga ohraniti probiotike žive in učinkovite, da lahko uravnavajo črevesno floro in odganjajo bakterije. 
  • Medtem ko probiotikov v temni čokoladi ni, je le-ta učinkovit nosilec probiotikov. Probiotikom čokolada pomaga doseči debelo črevo, saj zaradi zaščite lahko preživijo skrajne vrednosti pH prebavnega trakta. Zaradi te zaščitne sposobnosti so lahko za pripravo kakovostne temne čokolade kakavovim zrnom dodani probiotiki.

V primeru, da ima vaše telo in imunski sistem povišane potrebe po probiotikih, posezite tudi po probiotikih v obliki prehranskih dodatkov, ki so v različnih oblikah na voljo v trgovinah z naravnimi prehranskimi dodatki.

Prijava na novice

Če želite prejemati naše občasne novice na svoj elektronski naslov, vas vabimo, da se s klikom na gumb in izpolnjeno prijavnico prijavite na novice.