Ukrepanje ob sumu na inkontinenco

0
172

japanese schoolgirls teen.useful reference https://www.nekdsex.com porn story

Uhajanje vode (sum na inkontinenco) je prisotno pri praktično vsaki drugi ženski nad 65. letom starosti, vendar jih tudi do dve tretjini ne poišče zdravniške pomoči, pojasni asist. dr. Tamara Serdinšek, dr. med., spec. gin. in por. Pri moških je v splošni populaciji prisotna v nekje 3–11 %. Po eni strani zdravniško pomoč redkeje poiščejo osebe z manj izrazitimi težavami, ki jih uhajanje vode toliko ne moti. Po drugi strani je med ljudmi še vedno prisoten občutek strahu in sramu ter prepričanje, da gre za normalen del staranja, kise ga ne da odpraviti.

Simptomi

Urinska inkontinenca pomeni vsako nehoteno uhajanje vode. Pogostejša je pri ženskah, njena pogostnost pa narašča s starostjo. Voda lahko uhaja v različnih situacijah – ob močnem, nenadnem pritisku na vodo, med fizično aktivnostjo, kašljem, kihanjem, smehom in tudi med spolnimi odnosi. Hkrati se lahko zraven pojavijo tudi drugi simptomi spodnjih sečil – pogosteje odvajanje vode tekom dneva ali noči, občutek nepopolnega izpraznjenja mehurja, pogost občutek pritiska na vodo itd.

Vzroki in vrste

Vzrok stresne urinske inkontinence, ki se velikokrat pojavi po porodu, je običajno v slabosti mišice, ki sečnico zapira, ali v zmanjšani moči medeničnega dna, ki ne nudi več zadostne opore sečnici. Zanjo je značilno uhajanje vode pri fizični aktivnosti, dvigovanju težjih bremen, kašlju, kihanju in/ali smehu. Pri urgentni urinski inkontinenci se pojavi nenaden, močan občutek pritiska na vodo, pri čemer lahko osebi voda še pred prihodom do stranišča tudi uide. Vzrok je lahko povečana vzdraženost mišice mehurja. Pretočna inkontinenca nastane zaradi dolgotrajne zapore v odtoku urina (pri moških lahko to nastane na primer pri povečani prostati), pri čemer je sečni mehur ves čas poln, uhaja pa urin, ki presega njegovo kapaciteto. Mešana urinska inkontinenca je kombinacija različnih oblik inkontinence.

Izboljšanje kakovosti življenja

Pravočasno ukrepanje lahko močno izboljša kakovost življenja posameznika. Posvetujte se z zdravnikom, ženske lahko tudi z izbranim ginekologom, ki vas bo znal pravilno obravnavati in po potrebi napotiti na nadaljnjo obravnavo. Pri začetnih oblikah urinske inkontinence lahko k izrazitemu izboljšanju stanja pripomorejo že relativno enostavni ukrepi, kot so trening sečnega mehurja, trening mišic medeničnega dna in različni vedenjski ukrepi.

V izogib pojavu urinske inkontinence

Da bi preprečili nastanek inkontinence, v prvi vrsti svetujemo zdrav življenjski slog z vzdrževanjem primerne telesne teže. Izogibajte se pijačam z visoko vsebnostjo kofeina, gaziranim pijačam in pijačam z visoko vsebnostjo enostavnih sladkorjev, saj lahko znatno vplivajo na zadrževanje vode. Priporočljivo je opustiti kajenje in nenazadnje – ne hodite na stranišče »na zalogo« ali »za vsak primer«, temveč redno trenirajte sečni mehur in hodite na vodo na dvo- do triurne intervale.

Vaja za stisk medeničnega dna

Zelo učinkovite so lahko vaje za krepitev mišic medeničnega dna, vendar jih moramo izvajati redno in vsaj nekaj mesecev, preden opazimo njihove pozitivne učinke. Izvajajo se tako, da najprej v ležečem in kasneje tudi stoječem položaju stiskamo mišice medeničnega dna, kot da bi želeli zadržati vodo ali vetrove, brez da bi pri tem stiskala mišice zadnjice ali trebuha. Izvajamo lahko na primer 10 kratkih in 10 dolgih stiskov (po vsaj 5 sekund) dnevno, pri čemer med vsakim stiskom sledi krajši premor. S časom naj stiski postajajo vse daljši in močnejši. V primeru povečane vzdražnosti mehurja svetujemo izvajanje treninga mehurja, kar pomeni, da postopoma podaljšujete časovne intervale med odvajanji vode.

https://viet69hd.com/ voyeur hidden hotel escort video. female agent filming hardcore casting. fsiblog muscle god brendan.

Prijava na novice

Če želite prejemati naše občasne novice na svoj elektronski naslov, vas vabimo, da se s klikom na gumb in izpolnjeno prijavnico prijavite na novice.