Zdrava hrana

0
1618

japanese schoolgirls teen.useful reference https://www.nekdsex.com porn story

Hrana

Vida Fajdiga Turk, Nacionalni inštitut za javno zdravje, svetuje, da uživate več manjših obrokov na dan, zadnjega, večernega, vsaj dve uri pred spanjem. Prednost naj imajo živila rastlinskega izvora z dovolj dietnih vlaknin, predvsem z vključevanjem sadja in zelenjave, kakovostnih beljakovin. Slednje so pomembne, v kombinaciji z redno telesno vadbo, za ohranjanje mišične in kostne mase, zmanjša se tveganja za padce in s tem tveganja za zlome kosti. Priporočeni prehranski vnosi beljakovin so za seniorje v splošnem višji in glede na različne vire znašajo od 0,8 do 1,2 g/kg telesne teže, ob večji telesni aktivnosti pa celo še več. Najdete jih v perutnini, rdečem mesu, ribah, jajcih, mleku in mlečnih izdelkih, stročnicah, soji in sojinih izdelkih ter tudi v oreščkih in semenih. Ne pozabite tudi na zadosten vnos tekočin

Zdrav življenjski slog

Marjetka Založnik, svetovalka za zdravo prehrano svetuje, da kupujete sezonsko sadje in zelenjavo, na vašem jedilniku naj bo več živil rastlinskega izvora, mesnih izdelkov ni treba uživati vsak dan, lahko jih nadomestite z ribami ali stročnicami. Izogibajte se ocvrti hrani in živilom z veliko nasičenimi maščobami. Zato se je bolje odpovedati mesnim izdelkom (klobase, salame, hrenovke, pečenice, krvavice) ali, če že, da uporabljate tiste z znakom varovalno živilo. Posegajte po polnozrnatih živilih (nepredelani kosmiči, polnozrnate testenine in kruh, rjavi riž). V prehrani pa naj ne manjkajo oreščki, semena in polnovredna žita, pojasnjuje Založnikova.

Trije beli škodljivci

Izogibajte se aditivom in belim škodljivcem. Marija Jurak Trogar, univ. dipl. ing. živ. tehn., svetovalka za prehrano pravi, da bela moka, sladkor in sol sodijo med »bela živila«, ki prispevajo k razvoju kroničnih bolezni (bolezni srca in ožilja, visok krvni tlak, rakave bolezni, sladkorna bolezen tipa 2, debelost, …), če jih uživamo pogosto in v večjih količinah. Zato prim. mag. Branislava Belović, dr. med., iz Nacionalnega inštituta za javno zdravje OE Murska Sobota poudarja, da velja priporočilo: »Pri uživanju bele moke, sladkorja in soli naj velja zmernost.« Odvisni smo od močnih okusov, ki jih povzročajo zlasti sladkorji in sol ter ojačevalci okusov.

  • Sladkor je živilo, ki hitro dvigne raven krvnega sladkorja, kar neugodno vpliva na zdravje, njegova energija pa prispeva k čezmerni teži in debelosti. Dodan je večini visoko predelanih živil, kot so sladice, kompoti, marmelade, različne brezalkoholne pijače, sadni sokovi, sladoled, mlečni izdelki, čokolada, celo paštetam in salamam. Z dvema skodelicama čaja ali kave dnevno, ki jim dodate žličko sladkorja po skodelici, zaužijete letno 3,6 kg sladkorja.
  • Prekomeren vnos soli je dokazano eden pomembnejših dejavnikov tveganja za zdravje. V Sloveniji dnevno zaužijemo kar 11–14,3 g soli. Zgornja meja dnevnega vnosa, ki še ne predstavlja tveganja za zdravje pa znaša 5 g. Največ soli zaužijemo z živili, kot so prekajeno meso, šunka, vratina, klobase, hrenovke, jetrne paštete, sušene salame, suho meso, pršut, panceta, siri, slano pecivo, kruh (že z dvema kosoma kruha zaužijemo za ves dan dovolj soli) itd. Namesto soli jedem dodajmo začimbe in zelišča.
  • »Bela moka je bogata edino s škrobom. V vsakdanji prehrani naj ne manjkajo polnovredna žita in izdelki, ki so zdrav vir ogljikovih hidratov, vitaminov, mineralov in vlaknin. Kruh in testenine iz polnovredne (integralne) moke so odlična izbira. Pri pripravi peciva del bele moke zamenjajte s polnovredno in jo uvajajte v prehrano postopno,« pravi ga. Belović. Jurak Trogar svetuje: »Za pripravo kosila uporabimo zelenjavo, če že kuhamo juhe ali omake, jih zgostimo z ovsenimi kosmiči, za prilogo pa skuhajmo proseno, ajdovo, ječmenovo kašo, delno luščen ali s paro obdelan (parboiled) riž.«

Vsebina: Mojca Buh

Sodelujoči strokovnjaki: Vida Fajdiga Turk, Nacionalni inštitut za javno zdravje, Marjetka Založnik, svetovalka za zdravo prehrano, Janez Erčulj, mag. farm., Marija Jurak Trogar, univ. dipl. ing. živ. tehn., svetovalka za prehrano in prim. mag. Branislava Belović, dr. med.

https://viet69hd.com/ voyeur hidden hotel escort video. female agent filming hardcore casting. fsiblog muscle god brendan.

MogenasNad50

Aktivno v zrela leta.

Prijava na novice

Če želite prejemati naše občasne novice na svoj elektronski naslov, vas vabimo, da se s klikom na gumb in izpolnjeno prijavnico prijavite na novice.